6 psychologických triků v prodejnách Lidl. Všichni se necháme nachytat!

6 psychologických triků v prodejnách Lidl. Všichni se necháme nachytat!

Publikováno 12. 1. 2023
Obchody s potravinami mají své způsoby, jak nás svádět k nákupu více, než zamýšlíme. To vše pro dosažení ještě většího zisku. Naučte se psychologické triky platné v Lidlu. Určitě jste se v mnoha z nich sami „nachytali“.

Psychologické triky, které se používají v Lidlu

1. Velké vozíky

Když si s sebou vezmete velký vozík, je pravděpodobné, že do něj nacpete více položek, než jste původně zamýšleli. Kvůli jeho kapacitě budete mít stále dojem, že jste toho opravdu moc nenakoupili. Až po naložení celého košíku dosáhnete spokojenosti.psychologické triky v Lidlu

K. Mitch Hodge/unsplash

2. Široké uličky

K manévrování s velkými vozíky jsou také potřeba široké uličky. Díky tomu můžete nakupovat v klidu a bez ždímání. Také budete mít jistotu, že snadno vstoupíte na jakékoli místo.

3. Vůně chleba

Nic nenabádá k nákupu jako vůně čerstvého chleba, který právě vytáhli z trouby. Jeho vůně je spojena s domovem a chutnou snídaní. Zabalené v této vůni jste ochotné přihodit do košíku mnohem více produktů.

4. Distribuce sortimentu

Vždy nejdražší produkty budou umístěny ve výši vašich očí. Tento postup trochu apeluje na vaši lenost. 😉 Obvykle nakupujeme po práci a je velká pravděpodobnost, že sáhneme po produktu, který je snadno dostupný. Sáhnutí na zboží umístěné v regálech blízko země vyžaduje více energie. A musíte se pro to sehnout.

5. Produkty vlastní značky

Produkty vlastní značky mají většinou nižší cenu než produkty jiných společností. Přemýšleli jste, proč tomu tak je? No a většinou mají i menší kapacitu. Proto můžete snadno snížit jejich cenu. A jak známo, málokdo si všímá gramáže jednotlivých výrobků.psychologické triky v Lidlu

Nathalia Rosa/unsplash

6. Relaxační hudba

Ve velkém diskontním obchodě s potravinami neustále hraje z reproduktorů pomalá relaxační hudba. Samozřejmě to není náhoda. Přiměje nás to automaticky začít chodit pomaleji a nakupovat beze spěchu. Pak je velká pravděpodobnost, že nakoupíme další produkty.