Kaufland rozjel parádní novinku. Češi nakupují jako diví, to tu chybělo

Publikováno 21. 6. 2023


Řetězec obchodních domů Kaufland slaví se svým novým projektem nebývalý úspěch, který je pro mnohé překvapivý, protože nesouvisí s klasickým prodejem potravin v obchodech, na který se firma doposud specializovala. Je to naopak posun k online prostředí, kde je velká konkurence, ale Kaufland přišel s něčím, čemu se jen těžko odolává.

Vysoký zájem

Nejde o nic jiného než o tzv. internetové tržiště podle svého vzoru v Německu, kde již několik let s velkým úspěchem funguje. Očekávalo se proto, jak se zavedení v Česku vydaří a zda budou mít domácí zákazníci zájem.


A ukázalo se, že jim to opravdu záleží. Je to dáno obrovským výběrem produktů na trhu Kaufland. Funguje to jinak než klasický internetový obchod. Ve skutečnosti je to jen platforma, která poskytuje prostor každému obchodníkovi, aby zde prodával své zboží. Za to dostáváte podporu a prostor, za který pak platíte určitou provizi.

Vtip je v tom, že takto získáte zboží nejen od českých obchodníků, ale také od německých a případně dalších trhů, které se projektu účastní. Vše přitom vidíte v jednotném prostředí a vlastně nevíte, od koho kupujete. Konkrétní produkt si vybíráte pouze na základě parametrů a ceny.

Fotografie: Shutterstock

Najdete tam všechno

Velký zájem o účast na tržišti Kaufland mají i samotní obchodníci. Je to pro ně příležitost představit se na zcela novém kanálu. A pokud udělají dobrou nabídku, mají možnost prodat do zahraničí.

Ve skutečnosti jde o jakousi moderní verzi nákupního centra, kde najdete naprosto vše, co potřebujete. Samozřejmě to není jídlo, to je další kategorie, která vyžaduje jinou logistiku. Vše, co běžně nakupujete přes e-shopy, zde však najdete na jednom místě s obrovským výběrem. Patří sem hračky, oblečení, zahradní nářadí, nářadí nebo nábytek.


Sdílejte tento článek svým přátelům na Facebooku.

Nalezli jste chybu nebo překlep v článku? Napište nám ji na [email protected]