Češi našli způsob, jak v obchodě za jídlo ušetřit velké peníze. Kaufland a Lidl ale doslova zuří

Češi našli způsob, jak v obchodě za jídlo ušetřit velké peníze. Kaufland a Lidl ale doslova zuří

Publikováno 14. 6. 2023

Velké obchodní řetězce již nepatří mezi oblíbené české zákazníky, naopak. Lidé by u nich kvůli přemrštěným cenám nejraději nenakupovali, ale často nemají na výběr. Vždy proto využijí každou příležitost, aby si pomohli a trochu se zlepšili na úkor velkých hráčů na trhu.

Nekupují ubrousky

Někteří trik viděli ze zahraničí, kde je velmi populární. Využití najde zejména při nákupu ovoce. Ideálním příkladem mohou být banány. Jsou zákazníci, kteří přijdou do obchodu a nejprve oloupou nějaké banány a pak je vloží do sáčku a zváží je, nebo je zváží pokladní.

Obchodním řetězcům se takové chování nelíbí, ale není zcela jasné, zda proti němu mohou zakročit. Podle obecných představ samozřejmě ano, ale pokud by se celá kauza dostala k soudu, je otázka, jak byste ji vyhodnotil. Lidé totiž nechtějí kupovat kůru, ale samotné ovoce a kupují. Rozhodně to nelze chápat jako neplacené a podobně.

Jinak to vidí například řetězec Lidl. Pro server TN.cz uvedl, že cena zboží je stanovena společně se skořápkou a kupující ji musí akceptovat. Pokud by někoho přistihli při loupání ovoce přímo v prodejně, znamenalo by to finanční škodu. Výraz pak jde ještě dál, v duchu toho, kde bychom si nechali v obchodě povalovat banánovou slupku. Hrozilo by také zranění.

Fotografie: Shutterstock

Bude toho víc

Podobné nápady se však čas od času objeví a obvykle se stanou velmi populární. Před pár lety se zejména v některých zemích rozšířil zvyk odřezávat stonky brokolice. To se většinou stává, když se výrazně zvýší cena zboží a často je součástí protestu.

Vzhledem k tomu, jak drahé jsou dnes potraviny a jak málo si jich lidé mohou dovolit, lze předpokládat, že podobných pokusů bude přibývat.

Fotografie: Shutterstock