Horor ve vlaku z Prahy: Šestihodinové zpoždění s dětmi na zemi. Rodiny trpěly hlady
Lounge společnosti na pražském hlavním nádraží byla uzavřena přesně v 21:52, což situaci ještě zhoršilo. „Neměli jsme jinou možnost, než čekat a doufat, že vlak skutečně pojede. Nemohli jsme ani nikam odejít, protože jsme nemohli opustit děti a kufry,“ dodala jedna z cestujících.
Vlak nakonec odjel uprostřed noci, ale situace se zdaleka nezlepšila. „Seděli jsme ve voze nižší třídy, který neměl naše rezervovaná sedadla. Naštěstí stevardi byli ochotní, přestože sloužili dvanáctihodinovou směnu a byli unavení,“ popsala další cestující.
Problémem bylo i nedostupné občerstvení ve vlaku. „Po pěti hodinách čekání na nádraží, kde nebylo možné nic zakoupit, nám ve vlaku dali jen malé lahvičky s vodou pro děti,“ uvedla cestující. Vlak nakonec dorazil do Košic se šestihodinovým zpožděním a další problémy následovaly, když spoj z Košic do Prahy měl zpoždění 258 minut.
„Předchozí spoj z Košic do Prahy měl zpoždění, což ovlivnilo i následující spoj. Technická závada na lokomotivě vyžadovala důkladnou kontrolu a výměnu, což způsobilo další zdržení,“ uvedla mluvčí RegioJetu, Alexandra Janoušek Kostřicová, která se za komplikace omluvila.
RegioJet informoval cestující o počátečním zpoždění, ale přesná délka nebyla známa kvůli nejistotě ohledně opravy lokomotivy. „Nedostatek konkrétních informací způsobil, že nebylo možné poskytnout přesný čas odjezdu,“ dodala mluvčí.
„Naskladnění probíhalo mimo plánovaný termín kvůli nasazení náhradní soupravy. Voda byla dostupná v dostatečném množství, avšak nabídka jídla byla omezená,“ vysvětlila mluvčí k omezené nabídce občerstvení ve vlaku.
Cestující budou kompenzováni podle Smluvních přepravních podmínek RegioJetu. „Kompenzace poskytujeme bez nutnosti jakékoliv žádosti nebo administrativy ze strany cestujícího. Připisujeme ji automaticky na konto zákazníka v našem rezervačním systému ve formě kreditu, který lze použít na další jízdenku nebo si ho vyzvednout v hotovosti na naší pobočce,“ dodala mluvčí.

Podle statistik Ministerstva dopravy ČR se počet cestujících v železniční dopravě každoročně zvyšuje. V roce 2023 využilo železniční dopravu více než 190 milionů cestujících, což představuje meziroční nárůst o 2 %. Společnost RegioJet přepravila v roce 2023 přes 10 milionů cestujících, což potvrzuje její významnou roli na trhu.
Problémy se zpožděními a nedostatkem služeb však mohou negativně ovlivnit důvěru cestujících a reputaci dopravců. Je tedy nezbytné, aby společnosti, jako je RegioJet, neustále zlepšovaly své služby a komunikovaly s cestujícími, aby si udržely jejich spokojenost a důvěru.