Moderátor Pavel Poulíček rozhořčeně opustil Národní divadlo: Zklamání z Hamleta ho přimělo odejít i s dcerou
Jenže očekávání se rychle proměnilo v hluboké zklamání. Podle vlastních slov se Poulíček těšil na klasické zpracování Shakespearovy tragédie, ale místo toho se dočkal radikálně moderní adaptace, která s původním dílem moc společného neměla.
„Z klasiky nezbylo skoro nic. Nedalo se na to dívat. Nešlo to vydržet,“ uvedl rozčarovaně.
Z divadla uprostřed představení
Zklamání bylo tak silné, že se moderátor nakonec rozhodl s dcerou opustit sál ještě během představení. Tento krok přiznal otevřeně ve svém pořadu, kde o celé zkušenosti mluvil s nebývalou otevřeností.

„Nikdy jsem si nemyslel, že odejdu z divadla. Ale tohle prostě nešlo. Nechtěl jsem dceři zkazit dojem z divadla ještě víc,“ vysvětlil své rozhodnutí. Podle něj bylo bolestivé vidět, jak se radost z první návštěvy Národního mění v rozpaky a nepochopení.
Kritika vedení divadla
Ve svém hodnocení nešetřil ani vedení Národního divadla, které podle něj dovolilo, aby se z kultovní tragédie stal experiment, jenž podle jeho názoru nemá na prknech této instituce co dělat.
„Přemýšlel jsem, jak je vůbec možné, že něco takového dostalo zelenou. Národní divadlo by mělo být zárukou kvality, ne místem pro umělecké pokusy na divácích,“ dodal rozezleně.
Sporné hranice moderního divadla
Poulíčkova reakce znovu otevírá diskusi o hranicích moderního divadelního zpracování klasických děl. Zatímco někteří považují současné interpretace za osvěžující a nutné, jiní – jako Poulíček – vidí v podobných adaptacích spíše ztrátu smyslu a identity původního díla.
Ať už je názor veřejnosti jakýkoliv, je zřejmé, že inscenace Hamleta v Národním divadle dokázala vyvolat silné emoce – i když úplně jiné, než jaké si mnozí diváci přáli.





