Pátrání. Zloděj vykrádal obchod s krabicí na hlavě. V osudnou chvíli na to zapomněl a sundal si jí přímo pod kamerou

Publikováno 24. 6. 2023
Autor:


Boxy vs kamery

Pak se lačně vrhl na každý kousek a začal je vytahovat z vraku. Ale trvalo to jen pár sekund a udělal kritickou chybu. Ve velkém spěchu vystrčil hlavu zpod krabice. Jak tehdy řekl majitel obchodu, právě kvůli této nepozornosti byl na záběrech bezpečnostní kamery vidět i jeho obličej. Proto můžete hledat v okolí. Majitel samozřejmě vloupání ihned nahlásil policii, ta však nebyla vůbec úspěšná.

Doposud se však lupiče i přes klíčové informace stále nepodařilo dopadnout. Jde o poněkud bizarní případ pravděpodobně spontánního rozhodnutí něco ukrást. Krabice byla zřejmě po ruce, jindy se lupiči maskují trochu sofistikovaněji. Alespoň takovou, která kromě zakrytí obličeje umožňuje i pohodlný pohyb a další chování.

Banka a citronová šťáva


Asi nejpodivnějším případem zlodějského „převleku“ zůstává případ americké banky. Vtrhl dovnitř lupič ozbrojený zbraní a požadoval hotovost. Na jeho tváři však na první pohled nebylo vůbec nic. Nejsou zde žádné punčochy, masky ani jiná zařízení, která by znemožnila vaši identifikaci. Ochranka ho snadno odzbrojila, načež ho policisté vyslechli. Ukáže se však, že má převlek. Alespoň podle jeho vlastních slov. Konkrétně citronová šťáva.

Zní to neuvěřitelně? Ano. Tato osoba však někde zaslechla „zaručeného průvodce“. Pokud si dáte citronovou šťávu na obličej, nebudou vás detekovány žádné bezpečnostní kamery. Když mu byly ukázány snímky záznamu, jednoznačně to označil za padělek a jednání policie za spiknutí a spiknutí. Jednoduché vysvětlení, že citronová šťáva nemá a nikdy neměla takový účinek, odmítl za žádných okolností přijmout. Byla to pro něj nevyvratitelná pravda.

Efekt hlouposti

Nejen na tomto základě byl formulován tzv. Dunning-Krugerův efekt. Čím hloupější je člověk, tím jistější je jeho názor.

Zdroj: Fakt

zdroj: svetkreativity.cz


Sdílejte tento článek svým přátelům na Facebooku.

Nalezli jste chybu nebo překlep v článku? Napište nám ji na [email protected]