Setkání dávných kamarádek! Pořízková a Herzigová snad ani nestárnou!

Publikováno 20. 2. 2025
Autor:

Eva Herzigová se do USA vydala s nadějí, že prorazí ve světě modelingu, a Pavlína Pořízková se stala jednou z prvních osob, které jí v tomto nelehkém prostředí podaly pomocnou ruku. „České spojení. To pro mě znamenalo strašně moc. Pavlína mě přijala pod svá křídla, když jsem poprvé dorazila do New Yorku – a to už je věčnost,“ zavzpomínala Herzigová a k příspěvku připojila čerstvý snímek, na němž obě modelky vypadají stále fantasticky.

Podle Herzigové však jejich setkání nebylo dílem náhody, ale spíše odrazem tehdejší geopolitické situace. „Pavlína si myslí, že jsme se poznaly proto, že jsem byla jedna z prvních modelek, které se dostaly do Ameriky ze zemí za železnou oponou. Byla nadšená, že konečně potkala krajanku z Československa, protože v tom světě byla dlouho jediná,“ popsala modelka okolnosti jejich prvního kontaktu.

Po mnoha letech se cesty těchto dvou ikon opět zkřížily, tentokrát na profesionální úrovni. Obě se staly součástí kampaně pro luxusní kosmetickou značku Estée Lauder, což pro Evu Herzigovou znamenalo splnění jednoho z dlouholetých snů. „Cítila jsem se požehnaná tehdy a cítím se tak i dnes. Mít možnost pracovat s Pavlínou bylo neuvěřitelné – nejlepší shledání vůbec,“ netajila své nadšení.

Tato spolupráce je však výjimečná především pro Pavlínu Pořízkovou. Právě ona byla v roce 1988 první globální tváří značky Estée Lauder, když jako třiadvacetiletá podepsala tehdy nejvyšší modelingovou smlouvu na světě, která jí vynesla šest milionů dolarů ročně. Po 37 letech se k prestižní značce vrací, tentokrát jako ambasadorka zaměřená na zralé ženy. „Je to pro mě víc než jen práce, je to poslání,“ uvedla Pořízková, která se v posledních letech stala silným hlasem boje proti věkové diskriminaci.

foto: instagram.com

Pavlína Pořízková se díky své otevřenosti a upřímným názorům těší obrovské podpoře, o čemž svědčí její více než 1,2 milionu sledujících na Instagramu. Svou platformu využívá nejen k propagaci krásy bez ohledu na věk, ale také k diskuzi o společenských tématech, která se týkají žen po čtyřicítce a padesátce. „Za posledních 30 let jsem se vyvinula v ženu, která má hlas, silné názory a sebevědomí. Estée Lauder mě oslovila ne přesto, ale právě kvůli těmto hodnotám. Chceme ukázat, že s věkem přichází síla a nové možnosti,“ vysvětlila modelka svou roli v nové kampani.

Vedle Pavlíny Pořízkové jsou současnými ambasadorkami Estée Lauder i herečka Ana de Armas (36), módní ikona Bianca Brandoliniová (36), supermodelka Carolyn Murphyová (50), modelka Karlie Klossová (32) a jihokorejská zpěvačka IU (31). Společně vytvářejí různorodou tvář značky, která odráží krásu v různých fázích života.

Setkání Evy Herzigové a Pavlíny Pořízkové tak připomnělo zlatou éru českého modelingu a současně vyslalo jasný vzkaz – věk není překážkou pro krásu, sebevědomí ani úspěch. Jejich příběh je důkazem toho, že skutečná elegance přetrvává navzdory času.